۴ بهمن ۱۳۸۷، ۱۴:۴۰

مصطفی پورتراب در گفتگو با مهر:

مدیریت در حوزه موسیقی تعریف مشخصی ندارد

مدیریت در حوزه موسیقی تعریف مشخصی ندارد

مدیریت امور فرهنگی به ویژه در عرصه موسیقی در مرحله آزمون و خطا است و هنوز به تعریف مشخصی از مدیریت فرهنگی دست پیدا نکرده ایم.

مصطفی کمال پورتراب عضو شورای راهبردی دفتر موسیقی وزارت ارشاد ضمن بیان این مطلب در خصوص تغییر و تحول احتمالی مدیریت موسیقی وزارت ارشاد به خبرنگار مهر،گفت : زمزمه های تغییر مدیریت دفتر موسیقی وزارت ارشاد از مدتی پیش آغاز شد اما مسئله قابل توجه چرایی تغییر مدیریت نیست بلکه جایگزین کردن فردی مناسب و شایسته برای مدیریت در حوزه موسیقی از هرچیزی مهمتر است . 

وی در ادامه خاطرنشان کرد : در دهه های گذشته به طور کلی ضعف عمده مدیریت ها نداشتن تخصص فرد در حوزه ای است که مدیریت آن را به عهده گرفته است و معمولا برای مدیریت امور فرهنگی به خصوص در موزه موسیقی، مدیر و یا مسئول آگاه به این امورکمتر تربیت شده است و درعوض ما شاهد تغییر مدیریت ها به شکل پی در پی هستیم.

این استاد دانشگاه در ارزیابی مدیریت دفتر موسیقی وزارت ارشاد گفت : هنر موسیقی در جامعه ما با توجه به مسائل عقیدتی و سیاسی بسیارحساس است و به عقیده من کسی که برای مدیریت این حوزه انتخاب می شود نباید از اهالی موسیقی باشد چون موزیسین فردی احساساتی است و ممکن است احساسات خود را درگیر تصمیم گیری های خود کند اما درعین حال فردی که انتخاب می شود باید ضمن داشتن تخصص فردی آگاه به امور مدیریت باشد و خوشبختانه آقای احمدی مدیری پرکار و موشکاف است وهمواره با استفاده ازنظر مشاوران متخصص موجب بالا رفتن سطح کیفی مدیریت این حوزه شده است. 

این چهره ماندگار حوزه موسیقی در پایان متذکر شد : سامان دادن به اوضاع ارکستر سمفونیک و انتخاب آقای صهبایی به عنوان رهبرثابت ارکسترو...در زمان مدیریت ایشان صورت گرفت که همه از نکات مثبت است.

کد خبر 820591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha